دنیای فناوری

دنیای فناوری

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

سه شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۵۷ ب.ظ

۰

با استفاده از قابلیتی که Skynet UI نام دارد، تیم تحقیق مایکروسافت مشغول کار بر روی پروژه‌ای است که با استفاده از آن می‌توان به اسکن 3 بعدی چهره افراد با استفاده از دوربین‌های معمولی موجود بر روی ابزارهای مبتنی بر ویندوزفون پرداخت.


پروسه‌ی تبدیل اشیاء فیزیکی و واقعی به مدل‌های 3 بعدی به 3D Reconstruction یا نوسازی 3 بعدی معروف است و هدف از توسعه‌ی Skynet UI نیز انجام کل این پروسه به صورت کاملا ساده و راحت است تا کاربران عادی نیز بتوانند از آن استفاده نمایند.

بر اساس ویدیویی که مایکروسافت در این راستا منتشر نموده، به وضوح مشاهده می‌گردد که می‌توان صورت یک انسان را با استفاده از یک گوشی ویندوزفونی به طور کامل اسکن نمود. برای انجام این کار کافی است یک تصویر 360 درجه از صورت تهیه شود. با استفاده از برنامه مخصوص انجام این کار که بر روی گوشی نصب می‌شود، می‌توان این کار را به راحتی انجام داد. تنها لازم است مسیر و زمان اسکن چهره را که توسط برنامه تعیین می‌شود به طور دقیق به مشخص کنید تا در نهایت تصویر 3 بعدی صورت را در اختیار داشته باشید. ماهیت این برنامه شباهت بسیاری به اپلیکیشن‌های تهیه تصاویر پانوراما دارد که امروزه بر روی بسیاری از گوشی‌های هوشمند وجود دارند.


پس از اسکن صورت، می‌توان نمونه 3 بعدی را حرکت داد و آن را بررسی نمود. حتی این امکان وجود دارد تا با اتصال برنامه به یک چاپ‌گر 3 بعدی، یک نمونه کاملا طبیعی از صورت خود یا دوستان‌تان را داشته باشید!

در حال حاضر قابلیت تهیه مدل 3 بعدی از صورت افراد در بین کاربران عادی و معمولی چندان رایج نیست، اما در آینده این احتمال وجود دارد که این قابلیت در اکثر گوشی‌های رده متوسط نیز وجود داشته باشد.

نمونه سازی 3 بعدی قابلیتی است که با استفاده از آن می‌توان مدل‌های کاملا طبیعی از فروشگاه‌ها برای استفاده در وب‌سایت‌ها و مراکز فروش آنلاین تهیه نمود. همچنین می‌توان برای طراحی دکوراسیون منزل و همچنین طراحی معماری نیز از آن بهره جست.


نظر شما در مورد این قابلیت چیست؟ چه مواردی را برای استفاده از آن پیش‌بینی می‌کنید؟


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۲
Hamid Moghani

cleaen

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پیچک