دنیای فناوری

دنیای فناوری

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

آخرین نظرات

نویسندگان

پیوندها

آخرین مطالب

۹۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است


پرواز یک هواپیمای جاسوسی U-2 بر فراز منطقه‌ی جنوب غربی ایالات متحده آمریکا باعث شد کلیه سیستم‌های کامپیوتری فرودگاه‌ها از کار افتاده و تمامی کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی در عصر دیجیتال، به ناگاه به عصر حجر سقوط کنند و مجبور شوند همچون گذشته از کاغذ و تلفن به عنوان روش جایگزین برای تعیین اطلاعات صحیح هواپیماها و پروازها استفاده نمایند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۰:۳۱
Hamid Moghani


انسان‌ها در گرفتن اشیایی که با سرعت در حال حرکت هستند، بسیار خوب عمل می‌کنند. اگر باور ندارید از یکی از ورزش‌کاران مثل بسکتبالیست‌ها بپرسید. اما روبات‌ها در این باره ضعیف عمل می‌کنند و برای انجام حرکات سریع از پیش‌تعریف نشده، آمادگی ندارند. اما دانشمندان EPFL موفق به طراحی و ساخت بازوی روباتیکی شدند که قادر است اشیاء در حال حرکت را با سرعت بی‌نظیری بگیرد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۰:۲۸
Hamid Moghani


موسسه‌ی Strategy Analytics آخرین گزارش خود در مورد سهم تولیدکنندگان از بازار تلفن‌های‌هوشمند را منتشر ساخته که حاوی نکات جالب توجهی چون کاهش سهم اپل و سامسونگ از بازار جهانی است. براساس آن سامسونگ با در اختیار داشتن 31.2 درصد از بازار در رتبه‌ی اول قرار گرفته است و پس از این کمپانی کره‌ای، اپل قرار دارد که در حدود 15.3 درصد از بازار را در اختیار گرفته است.

۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۵۲
Hamid Moghani


موتورولا به زودی بطور کامل به لنوو منتقل می‌شود و دیگر بخشی از این ابرکمپانی چینی محسوب خواهد شد. حال این کمپانی قصد دارد تلفن جدید خود را در همین ماه رونمایی کند. موتورولا برای رونمایی از تلفن جدید خود رویداد ویژه‌ای را در لندن برنامه ریزی کرده است.

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۲:۳۳
Hamid Moghani


تصور متمایز بودن و درخشیدن نوارهای مغناطیسی ثبت داده در دوره‌ای که سپاهی از هارددرایوها آماده خدمت‌رسانی هستند بسیار دور از ذهن است. در هر حال به نظر می‌رسد سونی با تکنولوژی نوار خود در مقیاس نانو قادر به اجرای این چالش شده و نواری را خلق کرده است که ظرفیت ذخیره‌سازی به مرتب بالاتری نسبت به سایر سخت‌افزارهای موجود در قفسه‌ی فروشگاه‌ها دارد.

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۲:۳۲
Hamid Moghani

پیچک